Terrassa presenta a Stuttgart el sistema avançat d'assistència a la conducció dels autobusos urbans

La ciutat ha estat convidada al 9è Congrés Internacional "Cities for Mobility"

Fa gairebé un any que vuit autobusos urbans de TMESA van incorporar el sistema avançat d'assistència a la conducció "Mobileye Shield+", que permet alertar la persona conductora del risc de col·lisió amb altres vehicles o d'atropellament de vianants i ciclistes. Per aquest motiu, Terrassa ha estat seleccionada com a exemple de transport públic innovador i avui, 19 de juny, explicarà la seva experiència al 9è Congrés Internacional "Cities for Mobility", que organitza la ciutat alemanya de Stuttgart en col·laboració amb la xarxa Eurocities, de la qual Terrassa en forma part. Enguany, el certamen se centra en l'aplicació de sistemes innovadors a les ciutats, relacionats sempre amb la mobilitat i l'urbanisme, i en el debat de nous conceptes que contribueixin al desenvolupament dels serveis de transport públic de les ciutats.

El sistema preventiu de conducció que s'aplica a Terrassa es basa en un conjunt de sensors de visió col·locats a l'exterior el vehicle, que identifiquen els principals factors de risc d'accident i que poden passar desapercebuts per la persona conductora. En cas de risc d'impacte, es genera un avís acústic i visual per tal de generar una alerta i permetre a la persona conductora actuar en conseqüència. Aquest sistema és especialment útil per evitar els riscos produïts als angles cecs del vehicle i a les situacions d'angles sense visió directa, com és el cas dels girs més pronunciats que fan els autobusos.

A més, el sistema recull de manera constant totes les alertes geolocalitzades que es generen, amb la qual cosa es pot crear un mapa de risc de sinistralitat a la ciutat que permet dissenyar actuacions preventives.

 

Balanç a Terrassa

En aquests 12 mesos de funcionament, el sistema ha generat més de 28.000 alertes, que han evitat qualsevol risc d'accident. S'han detectat alertes laterals activades pels angles cecs que té la persona conductora a l'hora de circular, en punts que es concentren a les zones que tenen voreres estretes on l'autobús ha de fer un gir pronunciat. És el que succeeix, per exemple, a la plaça del Doctor Robert amb el carrer de Sant Antoni i també al carrer del Nord, a la rotonda de l'Estació del Nord.

El sistema avançat d'assistència a la conducció "Mobileye Shield+" ha permès a TMESA tenir coneixement de les millores que, pel que fa a regulació de circulació o en l'àmbit urbanístic, es poden fer per eliminar aquestes situacions de risc.