description here

Isaac Albert (ERC)

Portaveu del GM

description here

Carme Labòria (MES)

 

description here

Carles Caballero (ERC)

 

description here

Josep Forn (IND.)

 

ERC-MES reivindica pragmatisme per abordar el debat del Quart cinturó

El ple del mes de març ha tornat a portar l'ala més filosòfica de la política a la sala consistorial de Terrassa. Un cop més la disparitat d'opinions sobre el pragmatisme i utilitat de les propostes presentades ha marcat el posicionament polític i ideològic dins del Ple.

Una bona mostra ha estat el retorn del debat sobre el Quart Cinturó al Ple. Una infraestructura sobre la qual, sens dubte, s'ha de replantejar el posicionament de la ciutat però que ha estat portada al ple de la forma menys pràctica possible: amb una proposta de l'equip de govern amb arguments maximalistes per defensar tota la B-40 propis de la patronal i que, malauradament, no es van ni intentar pactar amb l'oposició.

El plantejament, a més, va trencar els intents de consens que havia estat intentant teixir el nostre grup municipal per defensar allà on tots ens podiem trobar. És a dir, acabar el nyap del tram Abrera-Terrassa, interconexió amb la C-16 i la C-58 i, per últim, l'ampliació de carrils en aquesta darrera via. Un plantejament lligat a la defensa d'un diàleg territorial i supramunicipal on entre tots es pugui definir un nou model d'ordenament territorial. Una visió pràctica, en definitiva, que trascendia una proposta poc treballada per l'equip municipal. De fet, el propi alcalde, va acabar anunciant que cercaria aquest diàleg reclamat des de tota l'oposició d'esquerres.

Afortunadament, la manca de consens respecte aquest punt va tenir el seu contrapunt en l'aprovació definitiva del nou Reglament de Participació Ciutadana, un treball on s'ha respectat a l'oposició i on ERC-MES ha pogut tirar endavant un 80 per cent de les propostes presentades.

Un pragmatisme que, des d'ERC-MES, també varem voler portar al Ple defensant les infraestructures ferroviàries com a model de mobilitat. I, quina millor manera de fer-ho que reclamant el traspàs integre de rodalies per la seva gestió directa pel govern de la Generalitat.

Qüestions de país que, lluny del seu aparent simbolisme, afecten a la nostra realitat directa. Així, l'aprovació de la proposta d'ERC-MES contra la sentència que nega la gestió de les donacions socials del 07% de l'IRPF a les entitats del tercer sector que no operin a tot l'estat. Un atac a les entitats de proximitat que pot afectar a projectes també d'àmbit terrassenc.

Un tema que, evidentment, no es va entendre des de l'espanyolisme conservador de Ciutadans i el PP, que van aprofitar aquest ple també per treure pit per la tornada del bust de Rei al consistori. Un debat on el portaveu d'ERc-MES, Isaac Albert, es va limitar a recordar que el consistori té la legitimitat d'aprovar i executar propostes per transformar la realitat, més enllà del marc legal imposat.

uergonyaFB

 

Una voluntat de canviar la realitat que també es va expressar de forma gairebé unànime en l'aprovació de la proposta per rebutjar el tractat de la UE amb Turquia per frenar l'allau de refugiats. Una proposta on tots varem decidir cercar noves vies per una cooperació terrassenca més efectiva davant la crisi humanitària.

Finalment, hem de dir que el pragmatisme també va portar ERC-MES aquest mes a posposar la seva proposta per a la promoció musical a la ciutat. Una iniciativa treballada amb diverses entitats i iniciatives musicals dins Terrassa però que, davant la manca de suports explícits dins el ple, necessitarà d'un marge de negociació política per poder fer-la realitat.

PLEmarç_pdraprovadesBONA

 

Ple ordinari de Febrer 2016

El grup municipal d'ERC-MES aprova 5 de les 6 iniciatives presentades a ple, empodera el ciutadà i treu del Ple la figura imposada de la monarquia.

El ple de febrer de 2016 ha estat un ple important. I no ho diem perquè gràcies a la proposta d'ERC-MES foragitem del ple la figura imposada del Rei. Els símbols són importants, i considerem Terrassa una ciutat d'esperit republicà. Ara bé, més important és dotar de poder a la ciutadania per transformar la realitat. I el treball del Grup Municipal en aquest ple, les iniciatives aprovades, ho faran possible.

Com? Amb propostes propositives com la de Patis Oberts on el plantejament de l'espai de joc com espai de construcció social va aconseguir el vot unànime de tot el Ple. Un projecte a fer entre tots, on es comptarà amb AMPES, equips directius d'escoles, veïns i entitats perquè tots els districtes puguin obrir com a mínim el patí d'una escola a l'entorn fora de l'horari lectiu.

Esperit compartit també per propostes com la de la Fàbrica de Creació on, com va expressar el nostre regidor, Pep Forn: "Volem que Terrassa deixi de ser una ciutat d'exhibició, per ser un referent en la creació de cultura". Una proposta molt ambiciosa que, al ja estar aprovada, permetrà desenvolupar aquesta unitat d'innovació cultural, elaborar el Pla d'equipaments Culturals a Terrassa i consolidar el projecte futur de l'associació sociocultural de circ tub d'assaig 7,70. I tot això comptant amb el lideratge del propi món cultural, a través del Consell de les Arts i la Cultura.

Fàbrica Creació Cultura Ple febrer 2016

 

Es tracta de dotar a la ciutadania de les eines necessàries per fer-la participar de la construcció d'un nou model de ciutat. Les propostes presentades ahir al ple per repensar el comerç a la ciutat tant des de l'oposició com des del govern poden ajudar a definir-nos i per això les varem aprovar, però si sabem la ciutat que volem, el paper que el comerç ha de fer a cada barri, sabrem emprar molt millor les eines que tenim. Isaac Albert ho expressava ahir en termes pràctics, Si es presenten eines bones per millorar el comerç, ERC-MES les recolza però cal mirar a l'entorn, als barris: "Un bon model de ciutat pot definir allà on cada tipus de comerç és útil"

Aquesta ciutat ha de defensar els recursos per desenvolupar-se adequadament, com ho han de fer els terrassencs més petits i més petites. Per això també varem negociar amb el PSC per incorporar a la seva proposta en defensa de l'escola pública punts que creiem fonamentals: la construcció dels centres pendents a Terrassa, assegurar la ràtio màxima de 25 alumnes i prioritzar els recursos a l'escola pública davant la concertada. Això sense oblidar demanar que es desenvolupi l'apartat de la LEC que preveu la intervenció dels Ajuntaments en educació.

I és que aquest ple ha permès trobar sinèrgies en temes compartits que ara tocarà treballar. És el cas de la proposta per a ordenar les formes alternatives d'accés a immobles a la ciutat. Una proposta ben treballada per la Candidatura d'Unitat Popular que coincideix amb el punt 188 del nostre programa electoral, a instàncies de les JERC, i que compartim plenament.

Sinèrgies que també, en certs àmbits, ens han tornat a abocar a aliances estranyes entre l'equip de govern i Ciudadanos. Una entesa que portarà a la compra de nous autobusos amb una aposta clarament insuficient per la tecnologia híbrida i per la sostenibilitat. La poca valentia del govern va portar-lo a tancar-se en banda a una esmena on proposàvem 10 vehicles híbrids de 12 metres absolutament contrastats i que situarien a Terrassa encara a complir els objectius de modernitat i medi ambientals assumits en un passat. Un acord poc comprensible que va ser superat per l'aprovació de la proposta de Ciudadanos per fer un pla de futur per la Societat Municipal de Comunicació. Una proposta on encara ens preguntem com PSC i CDC es van deixar enredar per aprovar una proposta trampa on es veu clarament l'objectiu de Ciudadanos de privatitzar Canal Terrassa i limitar-hi l'ús del català.

Resum ple febrer 2016 grafic

 

Ple ordinari de gener 2016

Al Ple de gener l'equip de govern va tornar a mostrar-se poc valent, a la defensiva i molt poc disposat a dialogar.

A la previsible tensió en el debat sobre seguretat es va unir la manca d'esma del govern en presentar un projecte solvent per renovar la flota d'autobusos. Lamentablement, un cop més no es va poder dialogar amb l'alcalde sobre aquests temes. Això sí, aquest cop per una lamentable però oportuna malaltia que li va impedir anar a un Ple crucial.

La pèrdua de dos vehicles de TMESA incendiats per un manteniment impresentable a finals d'any va portat l'equip de govern a presentar una proposta exprés per la renovació de la flota d'autobusos: la compra de 15 nous vehicles durant els exercicis 2016-17 (9 dièsel i només 6 híbrids).

Hi va haver dues esmenes al respecte:

  • La primera, de Ciutadans, tirava cap a comprar tots els vehicles dièsel menys 2 d'híbrids.
  • La segona, de Terrassa en Comú, apostava per comprar tots els nous vehícles híbrids, menys un (un microbús en format dièsel).

Des d'ERC-MES entenem que la compra dels vehicles és molt urgent i, per tant, no pensàvem burxar en excés al govern en aquesta línia. Això no exclou que la proposta de Terrassa en Comú coincidia íntegrament amb tots els anàlisis que havíem fet internament: el dictamen fet pel PSC a corre-cuita era poc ambiciós i el compliment de les polítiques mediambientals i del nou pla de mobilitat no es veien per enlloc.

Durant el debat, des de Terrassa en Comú es va accedir, fins i tot, a rebaixar l'ambició de l'esmena en relació als autocars articulats de 18 metres. Tot i així, l'equip de govern es va negar a cedir o negociar res. Així que, tombada l'esmena per comprar més autobusos híbrids, des d'ERC-MES vam optar per votar en contra del dictamen i obligar el govern municipal a negociar. Ara el govern es veu obligat a negociar i no els deixarem demorar una proposta en la qual l'aposta indispensable per les energies renovables sigui més present.

híbrids

 

La proposta d'Acord de junta presentada per ERC-MES i TeC per defensar la llibertat d'expressió i evitar la judicialització de la política no va ser aprovada ni llegida al Ple per culpa del vot en contra de C's, PP, PSC i CDC.

En aquest cas, es van escudar en el fet que no estaven d'acord amb el tercer punt de l'acord, en el qual s'explicitava donar suport a qualsevol regidor a qui denunciessin per haver fet ús de la llibertat d'expressió en el Ple Municipal. Una referència directa a la situació a la qual s'ha vist sotmesa la Maria Sirvent (regidora de la CUP) i a qui no han volgut donar suport. De fet, en cap moment del Ple es va poder sentir ni una sola paraula de recolzament a la regidora de la CUP per part de l'equip de govern.

llibertat_expressio

 

ERC-MES, CUP i TeC vam presentar una proposta de resolució per tal de generar un procés participatiu per reformular el model de seguretat a la ciutat.

La proposta va ser presentada per la CUP inicialment per obrir a participació el model policial a la ciutat. Proposta poc concreta però que introduïa al debat al Ple un punt que nosaltres volíem posar sobre la taula: la participació. Per això, vam negociar amb la CUP i hi vam introduir tots els elements indispensables per dotar a la ciutat d'un nou Pla integral de Seguretat basat en una bona diagnosi i un procés participatiu. Un model de seguretat que permetria regir posteriorment el Pla director de la Policia Local només com un aspecte més de la Seguretat a la ciutat.

De la mateixa manera que havíem estat dialogant amb el PSC els darrers sis mesos per incidir en el nou pla director de la policia local (fins que la polèmica amb la denúncia contra la CUP i les ocurrències de l'alcalde van impedir que ho seguíssim fent), vam intentar negociar amb l'equip de govern per tirar la proposta endavant.

Sabien que estaven davant d'una proposta impossible de rebutjar i al Ple ens van aprovar els Acords 1, 2 i 3 per realitzar el procés participatiu. Èxit incomplert, ja que justament els punts quatre i cinc eren els vinculants per tal que el procés participatiu serveís per desenvolupar un Pla de Seguretat Ciutadana. ERC-MES hi haurem d'estar a sobre perquè la proposta no quedi en un no-res.

proces_participatiu

 

ERC-MES i TeC també vam presentar una proposta de resolució per incrementar la participació i millorar la governança de la cultura a Terrassa mitjançant la a modificació de la Normativa de funcionament intern del Consell Municipal de la Cultura i les Arts de Terrassa.

Aquesta proposta per empoderar el Consell de la Cultura i les Arts i dotar-lo d'un sentit participatiu real i molt més obert del que té actualment, curiosament, va rebre l'oposició frontal del govern fins al darrer moment. Finalment, però, vam aconseguir aprovar-la. Aquesta iniciativa dotarà de més independència i poder al món cultural.

consell_cultura

 

Ple ordinari de novembre 2015

El ple del mes de novembre ha batut rècords: vuit hores de sessió plenària i un munt de resolucions. Des del Grup Municipal d'ERC-MES hem estat còmplices d'aquesta història interminable a l'haver presentat vuit propostes de resolució, entre les treballades individualment i les acordades amb altres partits. Una productivitat de l'oposició a la qual aquest Ajuntament sembla no estar acostumat i que posa sobre la taula un altre tema a contemplar en el futur, la revisió del Reglament Orgànic Municipal. Aquestes vuit hores han donat per molt: per acords en temes de ciutat, per millorar el múscul intel·lectual de la ciutat o per veure tristos exemples d'incoherència política.

Sigui com sigui, per part nostra hem intentat fer el ple el més amè possible i ho hem aconseguit fent de fàcil digerir els acords per unanimitat de les Propostes presentades sobre la modificació de l'ordenança general de subvencions i l'obtenció d'una prova pilot per ampliar els horaris de la BCT durant els exàmens del mes de gener. Acords per eixamplar el múscul intel·lectual de la ciutat que hem reblat dignificant la proposta sobre l'IVA cultural presentada per l'equip de govern (hem aconseguit que es comprometin a augmentar el pressupost en cultura els pròxims anys).

El que més orgull ens pot suscitar, però, és haver estat partíceps de dues iniciatives claus. La primera al portar a ple i aconseguir l'aprovació de les cinc demandes de la PAH (dació en pagament retroactiva, lloguer assequible, Stop desnonaments, habitatge social i subministraments garantits). La segona, un acord de ciutat de pes i amb recorregut, on tots els partits (a excepció del PP) s'han plantat davant Mina d'Aigües de Terrassa per dir-li a l'empresa que el futur de la gestió de l'aigua a la ciutat el decidiran tots els terrassencs i terrassenques.

Acords que no han evitat, un cop més, que l'equip de govern actual ens torni a treure els colors recolzant mesures inexplicables. Mesures com l'aprovació de la iniciativa de Ciutadans per la retirada de tres plaques mal comptades amb el nom de l'expresident Jordi Pujol. Una mesura aprovada per una Convergència acomplexada per amagar les misèries passades i incapaç de veure el joc d'equiparacions de Ciudadanos entre l'afer Pujol i la voluntat de fer passar el catalanisme com a font de corrupteles. On, lamentablement, també s'ha retratat Convergència ha estat en la proposta d'ERC-MES pel compliment dels acords adoptats al Ple respecte a l'entrada de Terrassa a l'AMI. Vam presentar aquesta PDR amb un objectiu clar: recordar que els acords del ple de l'Ajuntament de Terrassa s'han de complir i, en segon terme, evidenciar que l'únic punt en què es fonamenta el pacte de govern entre PSC i CiU està absolutament buit.

banner_propresolucio_ple26112015_PAH

 

 

banner_propresolucio_ple26112015_aigua

 

 

banner_propresolucio_ple26112015_bct

 

 

banner_propresolucio_ple26112015_parlamentCAT

 

 

banner_propresolucio_ple26112015_subvencions

 

 

banner_propresolucio_ple26112015_ami

 

 

banner_propresolucio_ple26112015_pobresaenergetica

 

 

banner_propresolucio_ple26112015_sobiraniaCAT

 

Ple ordinari d'octubre 2015

El ple d'octubre ha servit per veure la unió de l'Ala dreta de l'Ajuntament. Una expressió força encertada del portaveu d'ERC-MES, Isaac Albert, per definir la suma de Ciutadans a l'estranya parella de PSC i CiU . Una suma que ha permés que finalment tiri endavant la concessió del servei de menjadors a l'empresa SERHS malgrat els dubtes existents sobre la seva vàlua. Una suma que ha aconseguit que aquest ajuntament vegi per primera vegada esmenes a la totalitat presentades contra propostes de l'oposició. Així PSC, CiU i Ciutadans s'han unit per tombar la proposta que pretenia regular les beques menjadors dins del catàleg de l'ajuntament i cobrir al 100 per cent tots els casos en que fos necessari. Un recurs, el de l'esmena a la totalitat, fet servir també per negar-se a revisar junt amb els veïns i entitats ciutadanes el nou traçat d'autobusos.

Un posicionament del govern socialista d'oposició a l'oposició que, afortunadament, s'ha pogut superar en altres iniciatives (si, també fetes per l'oposició) presentades al ple. Parlem de l'aprovació per unanimitat de la proposta d'ERC-MES per actualitzar i aplicar el Pla d'Inclusió Social de Terrassa. Un projecte transversal i participatiu contra l'exclusió en totes les seves formes que ERC ja va intentar aplicar a Terrassa i que, després de quatre anys dins un calaix, ara tornarà a sortir a la llum per dotar la ciutat d'una nova forma d'abordar la realitat social.

També es va aconseguir aprovar per unanimitat la proposta per prioritzar el treball amb banca ètica per part del consistori i una regulació per garantir la funció social dels habitatges infrautilitzats. Quan a la regulació d'us de l'estadi Olímpic municipal per part de la nova empresa gestora del Terrassa F.C. ERC-MES es va abstenir, no sense aportar un toc d'atenció a l'equip de govern sobre el model d'esport que volem a la ciutat de Terrassa. Com va dir Pep Forn: "Cal reflexionar. Actualment només un 20 per cent dels usuaris de les instal·lacions esportives de Terrassa són dones".

banner_propresolucio_ple29102015_bancaetica

 

 

banner_propresolucio_ple29102015_liniesautobus

 

 

banner_propresolucio_ple29102015_malnutricioinfantil

 

 

banner_propresolucio_ple29102015_PlaInclusioSocial

 

 

banner_propresolucio_ple29102015_TTIP